Random lijstje: Dingen die gek zijn

7 nov

Voor het lijstje van deze keer heb ik me laten inspireren door een lezing van Paulien Cornelisse. Maandag ben ik naar een lezing van haar geweest. Dat was echt heel leuk. Ik kwam terug met een gesigneerd boek en een dosis nieuwe inspiratie. Deze week een lijstje met allemaal gekke dingen. Allemaal dingen waarover je je kunt verwonderen, met name op taalgebied.

Dat er nog vele fijne lijstjes mogen komen!

Vandaag: dingen die gek zijn 😀

  • Een stijltang kopen voor je al hele steile haar (een soort pleonasme lijkt het wel);
  • Dat het steil haar is (in de zin van recht) maar dat het een stijltang is aan de andere kant (om je haar te stijlen “doen” in plaats van steil maken);
  • Dat ik me een bikkel voel wanneer het nog donker is als ik opsta terwijl ik het nu toch wel fijn vind dat het licht is;
  • Woorden die vies klinken maar dat niet zijn (vleesje, knieën, of wat dacht je van aardappeleter);
  • Dat ik email alleen maar kan zien als een elektronisch bericht in plaats van materiaal (emaille) waar bijvoorbeeld een pan van wordt gemaakt;
  • Of wat dacht je van beamen met een beamer of beamen als in be-amen;
  • Dat je tegenwoordig in onze straat twee richtingsverkeer hebt in plaats van één;
  • Dat wanneer je iets moet het niet leuk is maar wanneer je het vrijwillig doet het wel leuk kan zijn;
  • Onze katten;
  • Dat veel meisjes standaard schor zijn door een combinatie van drank, weinig slaap en lid zijn van een studentenvereniging. Reden? Er bij horen?
  • Dat thee met een koekje soms lekkerder is dan thee zonder koekje;
  • Dat in de loop van de week heel lastig is, want wanneer begint de loop en wanneer eindigt die?
  • Dat de uitdrukking open kaart spelen betekent dat je eerlijk bent, het heeft niets met kaarten te maken;
  • Iets niet willen en het toch doen, en dan vervolgens blij zijn dat je het hebt gedaan.

Dit vind je denk ik ook leuk:

2 Reacties to “Random lijstje: Dingen die gek zijn”

  1. Nimke 7 november 2012 bij 14:12 #

    Hé, woon jij toevallig ook in het hoge noorden? Ik wilde ook naar die lezing toe! Hij was alleen al helemaal uitverkocht toen ik erachter kwam *grrr* Leuk blogje! 😉 Ik denk er vooral over na in het Engels: you fill in a form by filling it out 😛

    • Melle 7 november 2012 bij 14:20 #

      Ja, ik woon ook in het hoge noorden! Het was inderdaad snel uitverkocht, direct toen de verkoop/reservering open ging heb ik kaartjes gehaald. Tof om te lezen dat je het een leuk blogje vindt. Er komen morgen en overmorgen nog twee talige blogjes aan 😀 Mooie uitspraak trouwens. Die ga ik onthouden!

Plaats een reactie